Tuesday 10 January 2012

ROĐENDAN

Objavio Perica S.Radović



Danas mi je rođendan. Punim deset godina. Pozvala sam sve drugare iz treće grupe i Nenada i Nedeljka iz druge. Vaspitačica Ljilja mi je napravila tortu i kupila svećice, ali neće još da mi ih pokaže. Jovica, moj najmlađi brat, šapnuo mi je da je poklon koji su mi  kupili mnogo lep, ali da mogu tek večeras da ga vidim.

Majka me je  rano jutros zvala telefonom.  Kaže da je htela  prva da mi čestita. Nije mogla da dođe. Sigurno joj muž nije dao, iako ona laže da je bolesna i da nema para za put. Čula sam jednom letos tog njenog muža kako viče na nju. Ona je plakala, a on joj je rekao da jedva čeka kraj raspusta i odlazak ove raspuštene dečurlije koja mu je kuću digla na glavu i napunila je vaškama. A mi nemamo vaške. Prošle godine ih je imao Miša iz mog odeljenja i svi su mislili da sam mu ih ja prenela. To je zato što sam ja iz Doma, a nas Domce svi mrze i neće da se igraju sa nama. Na kraju je ispalo da je Miši vaške prenela jedna  sestra iz drugog grada, ali mene još uvek ponekad nazovu onim ružnim nadimkom.

Nema veze. Rođendan mi je i vaspitačica Ljilja  kaže da treba da budem srećna i vesela. Obećala sam joj da danas neću da plačem.

6 comments:

  1. Ufff, teško. Otkud ovo? Mislim, to onako, iz glave? Baš maštovito. Slikaš neke teške slike bez opisivanja slika, nego onako, izokola. Bravo.
    Doma/Domci velikim slovom?

    ReplyDelete
  2. Hvala ti, Miloše! Trinaest meseci služenja civilnog vojnog roka proveo sam u Domu za decu bez roditeljskog staranja "Mladost", otuda inspiracija. Izraz "Domac" sam shvatio kao neku vrstu grupnog nadimka, pa zato veliko D.

    ReplyDelete
  3. Veliko D iz "Doma" je posledica toga što se misli na jedan određeni dom te vrste. Npr., kada bi neko u Kruševcu rekao da je "iz Doma", bez daljih određenja, svi bi znali da misli na tamošnji popravni dom...

    ReplyDelete
  4. :( Imala sam priliku jednom davno da letujem u čuvenom kragujevačkom odmaralištu na HR primorju sa decom koja su rasla u Domu. Bilo je najjednostavnije postideti se samog sebe pored njih i jako mi je drago što sam to doživela. Uticalo je na mene za sva vremena.

    Danas dece u DOmu više nema, ne znam da li ste ispratili, svi su rapoređeni po hraniteljskim porodicama. Iskreno se nadam da je tako bolje..

    ReplyDelete
  5. Pod pretpostavkom da se odabir tih porodica vrši kako treba, a u ovoj državi se ništa ne vrši kako treba, sasvim sam siguran da je to rešenje bolje od institucionalizovanog smeštaja i brige o toj deci.

    Drago mi je da vas je dotakla ova moja pričica.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete